donderdag 1 april 2010

DIEREN-industrie



Voer voor de slager?
Nou eigeluk meer bedoeld voor het algemeen bewustzijn. Voor mij is heel die dieren-industrie een mens-onwaardig bedrijf. Het gebruikelijke woord bio-industrie vind ik behoorLIJK misleidend: bio betekent leven en als ik dier zou zijn, zou ik liever geen leven hebben dan zo'n leven...

Het is duidelijk dat deze industrie zwaar milieu-belastend en steeds ongezonder is geworden: meer dan 2/3 van het commerciele kippenvlees is besmet met gevaarlijke anti-biotica-resistente bacterien die ook voor de mens overdraagbaar zijn.. Zie ZEMBLA 11 april 2010:

Om positief te blijven: ik vind het tegenwoordig dapper als mensen dat vlees nog durven eten! MEER Consuminderen is een lovenswaardige norm. Van kunstmatige consumens naar echt mens dat samenleeft met de natuur.

Oja: en WAT voer je aan huisdieren? Tegenwoordig worden dieren net als mensen ook gevoerd met gedegeneerd voedsel en zijn ze ook vaak ziek (en krijgen vervolgens ook vaak antibioticakuren).

Laten we in ieder geval HET BEESTJE BIJ DE NAAM durven noemen en mede door
PROMOTIE van dit woord bijdragen aan de gewenste verandering van bewustzijn.

DIEREN-INDUSTRIE = vee-/beesten-industrie + bont-industrie (die dieren vallen niet onder vee) + de dierproef-industrie. Alles bij elkaar een overkoepelende term voor dit mens-onwaardig en dier-onterend bedrijf.